Informacje

KONTAKT

prestizowyadresfirm@gmail.com

Etapy zakładania firmy

Zakładanie własnej działalności gospodarczej nie musi wiązać się z zagmatwanymi i czasochłonnymi procedurami. Czasem wystarczy dobrze poszukać i znaleźć w jednym miejscu wszystko konkretnie opisane. Dobrze trafiłeś, bo tutaj z pewnością znajdziesz to, czego potrzebujesz.


KROK 1 – opracuj biznesplan
Niektórym osobom wydaje się to zbędne i do sukcesu niepotrzebne. W praktyce okazuje się jednak, że jest to bardzo przydatne, gdyż w jednym miejscu można znaleźć zarówno wszystkie informacje o firmie, jak i cele do których ona zmierza.


KROK 2 – wybierz odpowiednią lokalizację
Wbrew pozorom jest to kwestia bardzo istotna. Dokonując wyboru należy wziąć pod uwagę liczne aspekty, jak np. dostęp do komunikacji, centrum. Jednak najlepszym wyjściem jest skorzystanie z oferty wirtualnego biura, które gwarantuje prestiżowy adres za niewielką kwotę.


KROK 3 – zarejestruj swoją działalność
Każdy, kto chce rozpocząć prowadzenie własnej działalności, musi wcześniej podjąć się dokonania rejestracji podmiotu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Należy również zorientować się w tym, jakie dokumenty są dodatkowo wybierane do danej formy prowadzenia działalności. Wniosek można złożyć tradycyjnie w Urzędzie Miasta i Gminy lub elektronicznie za pomocą poczty elektronicznej.


KROK 4 – wybierz formę opodatkowania
W wymaganym do rejestracji wniosku CEIDG – 1 nie określa się wybieranej formy opodatkowania. Ta informacja jest składana bezpośrednio do Urzędu Skarbowego. Wybrany sposób jest bardzo istotny, gdyż ma wpływ na późniejsze funkcjonowanie jednostki i obowiązki, jakie będzie musiał wykonywać przedsiębiorca.


KROK 5 – zarejestruj pracowników
W ciągu 7 dni od chwili rozpoczęcia działalności, należy w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) dokonać zgłoszenia z tytułu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych. Formularzami, które będą do tego potrzebne są ZUS ZUA i ZUS ZZA.


KROK 6 – wyrób firmową pieczątkę i załóż konto bankowe
Pieczątka jest niezbędna do sprawnego wystawiania i przyjmowania dokumentów. Na pieczątce powinny znaleźć się dane takie, jak oznaczenie firmy, dane teleadresowe, NIP. Z kolei konto bankowe zakłada się dopiero, gdy pieczątka będzie wyrobiona. Obowiązek jego posiadania powstaje z chwilą dokonywania transakcji, których równowartość przekracza 15 000 euro w przeliczeniu na walutę polską.


Wszystkie etapy już za Tobą? Zatem do dzieła! Powodzenia na drodze do sukcesu!